Welcome to UfoForum. Please login or sign up.

sep 19, 2024, 03:14 AM

Login with username, password and session length

Shoutbox

GalacticObserver

2024-07-23, 17:27:17
test :)

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 85
  • Totaal topics: 75
  • Online today: 2
  • Online ever: 25 (aug 07, 2024, 04:29 PM)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 32
  • Total: 32

KIJK naar de ‘duidelijkste UFO-video in de geschiedenis’ gefilmd in Brazilië

Gestart door GalacticObserver, aug 03, 2024, 09:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

GalacticObserver

Beelden van een mysterieus object dat boven de stad Curitiba in de lucht zweeft, zijn viraal gegaan op sociale media


Een ongeïdentificeerd anomaal fenomeen (UAP), of wat meestal wordt beschreven als een UFO, is gefilmd terwijl het boven de stad Curitiba in het zuiden van Brazilië vliegt, en is viraal gegaan op sociale media.

De video, gefilmd op 21 juli en gepost op YouTube door gebruiker Zona Desconhecida, toont wat lijkt op een driehoekig vliegend object dat boven de stad zweeft. Wanneer de cameraman inzoomt om een ��betere blik te krijgen, lijkt het object chassisachtige landingsgestellen te hebben, die later in de beelden verdwijnen.

"Ik heb nooit in UFO's geloofd tot dit. Toen ik dit ongeïdentificeerde object filmde, dacht ik eerst dat het een drone was, maar het had geen propellers. Toen dacht ik dat het een ballon was, maar de traject was in een rechte lijn en iets vergelijkbaars met landingsgestel verscheen," schreef de gebruiker in een bijschrift waarin hij zijn beelden beschreef.

De gebruiker uploadde later een tweede video die een nog betere kijk op het vliegende object geeft, dat er aan de zijkanten transparant uitziet en lijkt van vorm te veranderen tijdens het vliegen.


De twee video's hebben meer dan 25.000 views op YouTube ontvangen en zijn opnieuw gepost op X (voorheen Twitter) en andere sociale mediaplatforms, waar ze snel viraal gingen. Internetgebruikers haastten zich om te speculeren over de aard en oorsprong van het object, waarbij sommigen het snel bestempelden als de "duidelijkste UFO-video in de geschiedenis."

Velen analyseerden het vliegbaan, waarbij ze opmerkten dat het lijkt op te blazen of af te vlakken tijdens de video. Dit leidde sommigen tot de suggestie dat het object een multidimensionaal levend wezen zou kunnen zijn. Andere theorieën omvatten een gemotoriseerde ballon, een drone, een vlieger of een buitenaards ruimtevaartuig.

Verschillende webgebruikers waren stellig dat het object in feite een enorme stervormige ballon was, waarbij ze het 'landingsgestel' uitlegden als beeldvervorming door de filmhoek. Anderen betoogden echter dat de kwaliteit van de video niet goed genoeg is om een ��nauwkeurige beoordeling te maken.